niedziela, 9 grudnia 2018

Reniferek na choinkę.

Ostatnio poszukiwałam wyjątkowych ozdób choinkowych, gdyż nie lubię monotonii i wydawania niepotrzebnie pieniędzy.
Natknęłam się na przepiękne ręcznie wykonywane reniferki z filcu (można wykonać je samemu), postanowiłam więc takie zrobić.
Pomysł zaczerpnęłam ze strony Reniferki z filcu- krok po kroku.

U mnie wyszedł z tego "reniferkowy szał", bo mama gdy zobaczyła oczywiście też chciała 😜.

Do wykonania reniferków potrzebne jest:

-szablon (do pobrania z: Reniferki z filcu- krok po kroku);
-nożyczki;
-pisak (w zależności od koloru filcu, ja użyłam białego);
-filc (do kupienia w arkuszach w sklepie papierniczym, pasmanterii lub na metry w sklepie z materiałami);
-mulina bądź nitka (mi wygodniej było zwykłą nitką);
-igła;
-sznurek;
-wstążka materiałowa;
-wata do wypchania;
-patyczek do szaszłyków (do upychania waty);
- cekiny w kolorze czerwonym i niebieskim lub srebrnym (nos i oczy).



Jak wykonać ?

1. Wydrukować szablon i wyciąć.

2. Odrysować szablon na materiale (pisak ma być od wewnętrznej części renifera).

3. Wycinamy narysowany wzór (renifer + odbicie lustrzane). 

4. Jeśli chcemy, aby nasz renifer miał oczy i nos to przyszywamy cekiny (najlepiej przezroczystą żyłką) lub przyklejamy na klej na gorąco. (Ja w ostateczności zrezygnowałam z cekinów).

5. Zszywamy dwie części (tak aby pętelki nitki były w środku). Między jednym rogiem, a drugim umieszczamy sznurek i zszywamy ( w środku- między warstwami).

6. Gdy znajdziemy się pomiędzy jednym rogiem, a drugim jest to najlepsze miejsce na sznurek/ wstążkę. Ja używałam sznurka, zawiązałam go i następnie zszyłam dalej renifera. 

7. Po zaszyciu większej części zaczynamy wypychać watą naszego reniferka. Prezentują się dużo bardziej po tej czynności.

8. Zszywamy do końca.

9. Wstążeczkę (na szaliczek) tniemy na kawałki (lekko przypalamy końce, aby się nie darła), zawiązujemy z przodu. Chwilowo posiadam zdjęcie tylko pierwszej wersji (z oczami i nosem), lecz niedługo pokażę resztę. Jak widać szaliczek nie był "przypalony" więc się pruje. 



GOTOWE !

teraz powtórzyć to jeszcze nieskończoną ilość razy i jesteśmy wolni :D
(Ja zrobiłam 39 sztuk i mam szczerze dość.)

Ja osobiście kupiłam filc w sklepie z materiałami.  Cenowo wyszło najkorzystniej, lecz w całym mieście znalazłam tylko 2 kolory. Poszukiwałam jasno szarego, a dostępne były granatowy i ciemno szary (ten kupiłam). Prezentuje się bardzo dobrze lecz jest minus- ciemny kolor.
UWAGA !! WAŻNA RADA:
Ciemny kolor słabo widać na choince. Nie przemyślałam tego i niestety moje reniferki są prawie niewidoczne wieczorem na choince, doradzam więc jasny kolor filcu. 


Co najważniejsze, nie napisałam Wam ile mnie to wyniosło. WSTYD
Filc ok. 12 zł
Wata 4 zł (zużyłam 1,5 opakowania)
Wstążka 3,50zł oraz 4,99 zł (zostało pół opakowania).
Koszt zrobienia 39 reniferków.
JA jestem z siebie dumna. 😀😀😀😀


Zostaw po sobie ślad w komentarzu, co myślisz o tego typu ozdobach ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 We własnym kącie , Blogger